perjantai 24. toukokuuta 2013

11 + 11 asiaa minusta

Sain haasteen. Ja vaikka minulla on muutama vanhakin haaste odottamassa postausta, niin törkeästi teen nyt tämän uusimman ensin.

Miss Piggy's pearls-blogin Salla haastoi minut ja olen vähän tylsä ihminen enkä taaskaan jatkohaasta ketään erikseen, jokainen voi niin halutessaan ottaa kuitenkin avoimen haasteen vastaan ja vastata kysymyksiini.

Haasteen säännöt ovat seuraavat:
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.

2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaaja, jolla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.

6. Ei takaisin haastamista!


Toivottavasti ei tule kauheasti toistoa edellisten samanlaisten ja vastaavien haasteiden kanssa, eihän tällainen lahopää voi mitenkään muistaa mitä kaikkea se on jo blogissa paljastellut. ;-)

1. Minulla on kolme sisarusta, jotka ovat minulle erittäin rakkaita ja joiden kanssa olen hyvissä väleissä ja säännöllisesti tekemisissä. Siskoni on yksi parhaista ystävistäni.

Sisko ja sen veli vuonna nakki. Olen kuvassa alle kouluikäinen. ;-)

2. Haaveilen jatkuvasti siitä työstä mihin olen kouluttautunut, mutta nautin silti tämän hetkisestä työstäni todella paljon vaikka se ei ihan juuri sitä olekaan. Tavallaan sama ala, mutta aika erilainen työ kuitenkin. Olen silti ihan tyytyväinen, nyt on hyvä näin ja eiköhän tilanne tästä muuksi muutu jos niin on tarkoitus.

 3. Rakastan nopeita autoja. Tykkään autolla ajamisesta ja omaan toisinaan melko herkän kaasujalan. En kuitenkaan ymmärrä esim. auton moottorin päälle mitään enkä ole koskaan vaihtanut renkaita enkä käyttänyt autoa katsastuksessa. Öljynvaihto saattaisi sujua ja pissapoikaan ja jäähdyttäjään osaan lisätä nestettä. Itse kuitenkin sentään tankkaan jos tankata tarvitsee. :-D Rakastan autoani ja sillä on nimi. Ja se on nopea! ;-)

4. Minulla on ihan liian paljon meikkejä! Silti tuntuu vaikealta ajatukselta lajitella niitä ja pistää tarpeettomat (miten niin tarpeettomat!!??) eteenpäin/myyntiin, vaikka en olisi käyttänyt jotain tuotetta tyyliin ikinä. Ja vaikka niitä on jo ihan liikaa, niin jatkuvasti tulee hankittua lisää. Meikit vaan on niin ihania!

 Vapputunnelmissa vuosi sitten

5. Minulle ennestään tuntemattomat ihmiset tulevat joskus sanomaan, että näytän Marilyniltä. Lähinnä siis kännipäissään kun olen itsekin liikenteessä. ;-) Tosin myös läheiseni ovat toisinaan yhdennäköisyydestä maininneet. Ei haittaa minua, fanitan Marilyniä! :-D

6. Minulla on neljä lasta. 4. Nykyaikana se tuntuu olevan monelle aivan käsittämätön määrä lapsia. Onhan se sitä toki tilastollisesti; vain noin 4% lapsiperheistä on nelilapsisia (muistaakseni, joskus jotain tilastoa aiheesta pällistelin).

Pikku-Mohn ja jännittävät synttärikynttilät

7. Elän pitkäikäisessä parisuhteessa ja naimisissakin olen saman miehen kanssa ehtinyt olla jo vuodesta 1996. En voi väittää, että aina olisi ollut rakkautta ilmassa ja elämä ehanaa, mutta niin sitä vaan tässä edelleen yhdessä heilutaan ja rakastetaan.

8. Minulla on vaikeuksia olla ajoissa paikalla. Yleensä olen aina myöhässä. Paitsi töistä en ole myöhästynyt kovinkaan montaa kertaa, siellä olen yleisesti ottaen aina ajallaan. Mutta kaikkiin sovittuihin tapaamisiin tulen aina myöhässä, vaikka miten yrittäisin päästä ajoissa lähtemään. Toisaalta en kestä odottelua....

9. Rakastan kenkiä. Kenkiä ei voi koskaan olla liikaa! Erityisesti rakastan korkokenkiä. Minulla on vain paha tapa kuluttaa koroista korkolaput ihan tappiin, mutta minun ei tule koskaan vietyä niitä suutarille uusien korkolappujen laittoon. Käyttääkään niitä ei voi ennen uusia korkolappuja. Harmillista laiskuutta!

Olin sisareni kaaso ja juhlistin häitä näissä kengissä hieman fiftarityylisessä mekossa (mekkokangas taustalla)

10. Musiikki on iso osa elämääni. En kuuntele sitä jatkuvasti, mutta paljon kuitenkin ja ilman en voisi mitenkään elää. Musiikkimakuni on laaja ja aika lailla laidasta laitaan. Keikoilla tulee käytyä aina silloin tällöin, seuraavaksi olen menossa kesäkuussa Rushin kolmannelle Suomen keikalle (kahdella edelliselläkin viihdyin erinomaisen hyvin <3 ) ja marraskuulle on liput Black Sabbathin keikalle. Saas nähdä miten "vauhdikas" show siitäkin on tulossa. ;-)

"You can choose a ready guide in some celestial voice.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
You can choose from phantom fears and kindness that can kill;
I will choose a path that's clear -
I will choose Free Will."

 11. Olen harrastanut elämäni aikana muutamaankin otteeseen ratsastusta. Haluaisin ratsastaa edelleen, mutta se on kovasti kallis harrastus ja hyvät tallit ovat pikkuisen kiven alla. Maybe someday again....

Huhhuh, olipahan taas homma keksiä asioita itsestään! Sitten vastailenkin Sallan esittämiin kysymyksiin.

1. Mitä olet lapsena keräillyt tai mitä keräilet nyt?
Keräilin lapsena kirjepapereita. Nyt "keräilen" kosmetiikkaa ja hajuvesiä. ;-)


2. Jos saisit muuttaa yhden asian elämästäsi, minkä muuttaisit?
Vaikea kysymys. Jos miettii menneisyyttä niin muutettavia asioita olisi enemmän kuin yksi, ja jos tätä hetkeä niin en ehkä mitään. Tai no, palkkani voisin mielelläni muuttaa isommaksi. ;-)

Tuore ylioppilas. Joskus 20 vuotta sitten. ;-)

3. Jos saisit vuodessa lähteä kerran viikoksi lomalle, minne lähtisit?
En ole juurikaan matkailuihmisiä, mutta jos joka vuosi saisi valita viikon lomakohteen niin vaihtelisin sitä ja haluaisin käydä lomailemassa erilaisissa paikoissa ympäri maailmaa, myös Suomessa.

Kesälomareissulta Hangosta parin vuoden takaa

4. Paljonko aikaa vietät päivässä tietokoneella/älypuhelimen kautta netissä?
Liikaa! :-D Puhelimen kautta en kauheasti nettaile, mutta vapailla ollessa tulee koneen äärellä kökötettyä vähän liikaakin. Aikoja en osaa arvella, kone on auki koko ajan ja siinä tulee piipahdeltua pitkin päivää ja usein minulla on jokin homma kesken mihin konetta tarvitsen. Esim. kuvankäsittely on minusta hauskaa ja terapeuttista ja siihen saan kulumaan uskomattoman paljon aikaa...

5. Lempi Muumi-hahmosi? Pakko keksiä, vaikket tykkäisikään Muumeista :)
Muumit eivät ole koskaan kuuluneet mun suosikkeihin. Pakko varmaan sanoa Pikku-Myy, koska se on kaikessa kiukussaan niin symppis kuitenkin.

6. Minkä julkisuuden henkilön haluaisit tavata?
Tjaa, en oikein tiedä. Joskus teininä olisin varmaan pyörtynyt pelkästä ajatuksesta, että pääsisin tapaamaan Kissin Paul Stanley'ä ja sittemmin jos olisin päässyt tapaamaan David Coverdalea. :-D En taida halua tavata ketään julkisuuden henkilö tällä hetkellä.


7. Lempituoksusi?
Voi ei, ei pysty, niitä on useampia.... Yksi todella, todella lemppari on Thierry Muglerin A*men ja toinen Diorin Homme Intense, molemmat tosin virallisesti miesten tuoksuja. Pradan Candya rakastan myös. Vaniljatuoksut on vähän niin kuin mun juttu, tykkään myös ambrasta, benzoinista ja tonkapavusta. Haaveilen ostavani The Vagabond Princen Enchanted Forestin, aivan mielettömän ihana (ja kallis :-( ) mustaherukkatuoksu! Gourmandit ja orientaalit on usein mun lemppareita, mutta tykkään myös kukkaistuoksuista.

8. Oletko onnellinen?
 Olen, erittäin!

 9. Monestiko elämäsi aikana olet muuttanut?
Neljä kertaa niin, että muistan. Ilmeisesti kuitenkin viisi, mutta sillä yhdellä kertaa olin niin pieni etten voi muistaa.

10. Jos sinun pitäisi valita kolme vaateliikettä (tavaratalot tms eivät käy), joista ostaisit vaatteet koko loppuelämäsi, mitä ne olisivat?
Uh, en osaa sanoa! En ole viime vuosina juurikaan vaatteita ilokseni shoppaillut, joten vaateliikkeet ovat minulle aika harmaata aluetta. Jos rahaa olisi rajattomasti niin sitten varmaan yksi merkkiliike, joku farkkukauppa jossa myydään ainakin Leviksen farkkuja ja kolmanneksi joku vähän rennompi vaatekauppa.

11. Hallitsetko hyvin ajankäyttösi? 
Jaa-a...joo ja en. En oikein tiedä mitä tähän vastaisi. Kun olen töissä olen töissä ja kun olen vapaalla niin sitten olen todellakin vapaalla ja otan rennosti. Kyllä kai... Joskus voisi olla tietysti vähän reippaampi esim. siivoamisten ja kotihommien kanssa, mutta olen tavattoman laiska ihminen.

Noin, siinä 11+11 asiaa minusta. Jos haluat ottaa haasteen vastaan, niin tässä minun 11 kysymystäni sinulle:

1. Jos saisit käyttää lopun ikääsi vain yhden merkin meikkejä, mikä se olisi ja miksi?
2. Mistä meikkituotteesta olet valmis maksamaan eniten?
3. Mikä on älyttömin juttu mitä olet tehnyt?
4. Mikä on parasta lempivuodenajassasi?
5. Millä kulkuvälineellä liikkuisit mieluiten ja miksi?
6. Mistä haaveilet juuri nyt?
7. Mikä vähän isompi hankinta sinulla on seuraavaksi suunnitteilla?
8. Mihin tarvitsisit lisää aikaa?
9. Yritätkö kesällä varta vasten ruskettua?
10. Miten parhaiten rentoudut?
11. Mitä kesälomasuunnitelmia sinulla on?

Minä ja meidän koiruli pari vuotta sitten



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.