lauantai 20. huhtikuuta 2013

Kuherruskuukausi Samantha Chapmanin kanssa, Real Techniques detailer brush

Minulle on kerääntynyt suht runsaasti Real Techniques by Samantha Chapman siveltimiä. Tällä hetkellä vietän kuitenkin niiden kanssa huumaavaa kuherruskuukautta, joten aion säästellä isommat tunteenpurkaukset laajemmassa mittakaavassa myöhemmälle ajankohdalle. Tästä pikkuruisesta siveltimestä halusin kuitenkin kirjoittaa ihan oman postauksensa, koska olen siihen aivan in lööööv!

Kyseessä on sarjan detailer brush, joka on tarkoitettu valmistajan mukaan peittämään ongelma-alueita tai käytettäväksi huulipunasiveltimenä. Minä en ole omaani jälkimmäiseen tarkoitukseen käyttänyt kertaakaan, mutta sen sijaan olen menestyksellisesti käyttänyt sitä peiteainesiveltimenä (ja välillä vähän yleiskorjaavankin siveltimenä).

Real Techniques-siveltimien varret ovat kevyttä alumiinia ja ne on värikoodattu (oranssi virheettömälle meikkipohjalle, violetti silmien korostukseen ja pinkki viimeistelyyn). Niitä myydään seteissä ja joitakin siveltimiä myös yksittäin. Detailer brush kuuluu Your base/flawless core collectioniin ja sitä ei ainakaan tällä hetkellä saa yksittäin ostettua. Harmi, voisin ostaa näitä vielä pari lisääkin. Harjakset siveltimissä ovat synteettistä materiaalia. Omat Real Techniques-siveltimeni olen ostanut iHerbistä. Suomessa siveltimiä myy pretty.fi.


Detailer brush on kertakaikkiaan loistava peitesivellin! Se on pieni ja muotoilunsa ansiosta tarkka. Minulla on toisinaan rumia kuivakoita rupia vanhoista näppylöistä joiden peittäminen suht nätisti on aina yhtä tuskaisaa. Tällä siveltimellä olen onnistunut saamaan siisteintä jälkeä ikinä noiden rupikohtien peittämisessä. Ei tämäkään niitä pois taio, mutta lopputulos on vähemmän pakkelinen ja enemmän peittävä, kuin mihin olen muiden siveltimien ja sormien kanssa päässyt.

Siveltimen koko ja muotoilu sopivat minun meikkaustyyliini kuin nenä päähän ja tällä saan peiteltyä esim. nenänpielet helposti, vaivattomasti ja täydellisesti. Sivellin sopii loistavasti myös silmänalusille, erityisesti sisänurkan puolelle. Minä pidän muutenkin suht pienistä siveltimistä, joten siksikin tämä vetoaa minuun niin suuresti. Detailer brush oli minulle välitöntä rakkautta heti ensikokeilusta lähtien.

Siveltimen päässä on musta kumimainen osa, joka tuntuu kädessä mukavalta ja sen ansiosta siveltimestä saa hyvän otteen. Alumiini on melko liukasta yksinään ja ilman tuota kumiosaa sivellintä olisi todennäköisesti vaikeampi hallita. Sivellinosa on muotoiltu kärjestään teräväksi ja se on litteä.


Niin kuin kuvastakin näkyy, niin harjakset eivät ole täydellisiä, pientä epätasaisuutta ja hapsotusta löytyy. Kuitenkin mielestäni hinta-laatusuhde on loistava ja käytössä en ole tuosta olemattoman pienestä hapsotuksesta huomannut haittaa olevan.

Kaikissa siveltimissä on varressa niiden nimi, jos joskus unohtaa mihin mikin sivellin on "virallisesti" tarkoitettu. Itse käytän siveltimiä aika usein vähän milloin mihinkin riippumatta siitä, mitä niillä oikeasti kuuluisi tehdä.


Ainoa asia mikä minua näissä siveltimissä vähän "haittaa" on se, että minusta varsiin painetut tekstit ovat väärn päin. Toki ne näyttäisivät vähän tyhmiltä toisin päin painettuina, mutta silti ne osuvat minun silmiini aina nurin päin ja asia muistuu mieleen. Hehheh, kyse on siis melkoisen pienestä "haitasta". ;-)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.