sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Pikavinkki: tee-se-itse-tuoksudeodorantti

Heipä hei ja ihanaa alkanutta vuotta kaikille! Live-elämä on pitänyt minua tiukasti otteessaan ja blogi on jäänyt hävettävän vähälle huomiolle, pahoitteluni siitä! Olen tehnyt tiiviisti töitä ja töiden lomassa viettänyt rentoja vapaapäiviä ja vain ollut. Tosin ennen joulua tuli tehtyä erittäin runsaasti käsitöitä (neulottua lähinnä) pukinkonttiin ja se oli loppuvuodesta yksi isoimmista aikasyöpöistäni.

Minulla on tässä ollut jo tovin kesken yksi BB-voidepostaus, josta tuntuu venyvän melko pitkähkö. Tässä välissä nyt kuitenkin tällainen pikavinkki. Minä olen joissakin asioissa todella pihi (samaan aikaan kun olen toisissa asioissa todella höveli). Esimerkiksi merkkituoksujen deodorantit ovat yksi pihiyteni kohde, en vain pysty maksamaan dödöstä sellaisia summia mitä noista merkkituoksujen hienhävittimistä pyydetään.

Hätä ei lue lakia, sain eräänä päivänä kuningasajatuksen. Minulla on Erisanin alumiiniton ja hajustamaton roll-on-deodorantti lojunut jo tovin käyttämättömänä vessan kaapissa. Ihan kiva tuote mutta jotenkin se tuoksuttomuus saa kainalot tuoksumaan vähän tunkkaiselta.

Niinpä sitten päätin kokeilla tehdä itse oman hajuvesidödöni ja irrotin putelista sen pallo-osan pois ja suihkin sinne jokusen suihkauksen hajuvettä, tässä tapauksessa Aquolinan ylimakeaa Pink Sugaria. Sitten vaan pallo takaisin paikalleen, pientä sekoitusta ja avot! Minulla oli käytössäni oikein käypänen ja miellyttävä Pink Sugar-dödö. Jee!

Aikaisemmat kokemukseni kyseisestä dödöstä olivat hieman ristiriitaisia. Toisaalta se on ihanan hellä kainaloideni herkälle iholle ja alumiinittomuudesta tietty plussaa, mutta tuo mainitsemani tunkkaisuus sitten taas veti miinuksen puolelle, samoin kuin se, että dödö ei vaikuttanut aina ihan tehokkaalta.

Nyttemmin olen taas käyttänyt sitä suht ahkeraan ja ollut siihen ihan tyytyväinen. Se ei ehkä olisi paras valinta hikijumpalle mutta kyllä se normi arkikäytössä on vallan käyttökelpoinen ollut. Dödöön jää myös jonkin verran sille ominaisesta "hajuttomasta" tuoksusta, mutta minua se ei ole haitannut. Pink Sugar tuoksuu siinä ihan riittävän paljon. ;-)

Sen verran vielä mainitsen sen pallon irrottamisesta, että ei se ollut mikään läpihuutojuttu ja taisi siinä pari pikkiriikkistä ärräpäätä ilmoille päästä, mutta lopputulos korvasi kaiken! :-)

Edit: Ja hommahan toimii myös tuoksuttomien ihovoiteiden kanssa eli jos haluaa esim. hajuvetensä tuoksuisen vartalovoiteen niin senkun sekoittaa tuoksua hajustamattoman voiteen kanssa. Olen tätä soveltanut myös hajustamattoman shampoon ja hiustenhoitoaineen kanssa.

Kuva Erisan.

7 kommenttia:

  1. Kiva idea! Kokeilisin heti, jos en kammoaisi roll-on dödöjä (jotenkin tuntuu että kuivuu niin hitaasti) ja jos mun hikoiluni olisi vähän vähäisempää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jii, sehän noissa toki on ikävää, että tosi moni kestää kuivua aika kauan. Tämä ei siinä suhteessa kyllä tee poikkeusta.

      Poista
  2. Olen kerran huvikseni irroittanut rollipallon irti eikä ollu helppoo =)
    Siitä ei ois ollu uudelleenkäyttöön,otin jo sen verran järeät aseet loppujen lopuksi käyttöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No minä käytin apunani ihan tavallista Hackmanin ruokaveistä, taisi olla Savonia-sarjaa. ;-) Ei se mikään ylitsepääsemättömän hankala juttu ollut mutta hetken sai askarrella, varsinkin kun yritin olla suht helläkätinen juurikin sen takia, että tarkoitus oli pitää se käyttökuntoisena. =)

      Poista
  3. Tätä pitää kyllä kokeilla joku päivä! Eipä ois itselle tullut mieleenkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en tiedä mistä se mullekaan mieleen tuli. Toiminee varmaan muidenkin tuoksuttomien dödöjen kanssa.

      Poista
  4. Olipas hyvä vinkki! En oo ikinä tullut ajatelleeksikaan :)

    VastaaPoista

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.