maanantai 11. lokakuuta 2010

Syksyn värejä; oranssia!

Rakastan väriä! Ennen en kauheasti pitänyt syksystä jostain syystä mutta silloinkin rakastin syksyn värikkyyttä! Tänäänkin oli taas niin ihana päivä, aurinkoa ja kirpeää syysilmaa, sininen taivas ja luonnon viime hetkien hehkumiset ennen kunnon kylmyyttä ja alkutalven karua harmautta ja märkää mustuutta.

Oranssi ei ole mun väri kuitenkaan. En ole koskaan käyttänyt sen värisiä vaatteita enkä oikeastaan mitään muutakaan. En voisi kuvitella käyttäväni oranssia luomiväriä tai huulipunaa tai poskipunaa joka edes häivähtäisi oranssiin. Minulle oli todella radikaali veto ostaa kesällä Grimasin mattaluomiväri, joka monen mielestä voitaisiin luokitella oranssiin perheeseen (minulle se oli ehkä vähän persikkainen beigenruskea ;-) ).

Törmäsin ohimennen (mulle sitten aina sattuu ja tapahtuu näitä kynsiaiheisia törmäyksiä) Mavalan ihanaakin ihanampaan oranssiin kynsilakkaan  #147 Tangerine. Se sitten yllättäen vei mennessään! Katseltuani puolitoista päivää pelkkää Tangerinea kynsissäni, kokeilin huvikseni nimettömiin jostain (Seppälä?) mukaan tarttunutta erittäin pinkin näköistä Golden Rose-lakkaa ja kynsien kärkiin sipaisin Lumenen Natural Coden glitteriä #16 Go Glittery.


Pinkkiä sivelin siis pari kerrosta Tangerinen päälle. Tykkäsin! Pidin myös vienosti glitterisistä kynsien kärjistä. Olin lisäksi vähän yllättynyt siitäkin, että tuo oranssi lakka sopi niin hyvin ihonsävyyni, joka on kuitenkin pikkipohjainen ja viileä. Tosin Tangerine on aika hempeähkö oranssi pienellä keltaisella vivahteella eli ei mikään älyttömän lämmin sävy.


Pahoitteluni vähän epätarkasta kuvasta taas. ;-( Olen kuvitellut olevani ihan keskiverto kameran käyttelijä (ehkä jopa keskivertoa parempi kuvaaja) mutta tämän blogin myötä olen saanut havaita aiheeseen liittyvien kuvien ottamisen olevan melko haasteellinen juttu.!

Meikistä on vaikea ottaa hyvää kuvaa, se näyttää lähes poikkeuksetta todella pliisulta ja olemattomalta. Ainakin minun meikkini, varsinkin kun suosin aika hentoista ja neutraalia arkena. Kynsikuvia on vaikea saada teräviksi, kamera tarkentelee minne sattuu. Vaikeinta kaikista on saada värit toistumaan oikein. Eli ei tässä auta muu kuin sinnikkäästi vaan treenata!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei!
Mukavaa, että piipahdit blogissani! Ilahdun kovasti kommenteista ja niitä saa mielellään kirjoitella myös vanhoihin postauksiin.

Hi!
Nice of you to drop by in my blog! Comments make me very happy. Don't hesitate to comment on my older posts too.